mandag den 4. november 2013

Job, hvorfor????

Jeg har været så heldig, at jeg i ca. et år af min uddannelse ikke har haft et studiejob. 
Ikke fordi jeg er rig eller ikke har haft behov for de ekstra penge. Men fordi jeg måtte sande, at jeg ikke kunne give mig 100% på mit studie og samtidigt passe mit studiejob. 
Nu kunne man tænke hvad søren er det lige hun læser. Men det er noget så simpelt som socialrådgiver. Et studie som er vildt interessant og spænende. En uddannelse som jeg er vildt glad for og kan kun tænke, hvorfor begyndte jeg ikke noget før. Men hold nu op hvor skal der læses meget. 
Under min praktik, blev jeg testede ordblind og en proces om overlevelse for at klarer det hele så godt. satte en stopper for læse lysten. Jeg blev nu så opmærksom på mine svagheder, at jeg glemt alt om den overlevelse strategi som jeg i 25 år har klaret mig ganske godt med. Og gjort at de fleste mennesker ikke har kunne se at jeg var ordblind. Jeg måtte give slip på det at være normal og indse/indrømme over for mig selv og andre at det var en af mine svage sider. 

Jeg havde en rigtig god studie veninde, som virkelig formåede at sætte alt det positive frem på listen og at jeg jo ikke var kommet så langt i min uddannelse, 
hvis der ikke var noget rigtig i alt det jeg lavede. Jeg er nu vendt ressource stærk tilbage og har klaret de fleste af mine eksaminer med top karakter. Er igang med 6 semester og til februar venter der mig en bachelor opgave, som jeg faktisk glæder mig til.

Men for at vende tilbage til mig overskrift, så startede jeg idag op på et julejob som jeg har fået. Et job som jeg har været i før og kender det godt. 
Så til morgen da jeg vågnede, tænkte jeg dette bliver en smal sag. Jeg måtte dog erkende efter 8 timer på arbejde, kostede det en stor lur da jeg kom hjem. 
Jeg har nogen gange tænkt at dem som arbejde og kom med kække kommentar til at studerende altid har fri. 
Vi skulle prøve at bytte en uge. 
Sådan har jeg det tildeles stadig, men for søren det er altså også hårdt at jobbe 8 timer når det er så længe siden man har været på arbejdesmarkede. Så en lille reminder til mig selv om at det ene nok ikke er letter ende det andet - men at alt er en tilvendingsproces. Men fedt at være tilbage på arbejdesmarkedet.  

:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar